Μετρό: Τα τεράστια προβλήματα και το...σχέδιο της Κυβέρνησης για τα έργα της Θεσσαλονίκης
Και στο βάθος...μετρό! Με τεράστιες καθυστερήσεις, δυσκολίες και ποικίλα «κωλύματα» συνεχίζονται οι εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε νωρίτερα, σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας. Ο υπουργός απέφυγε να απαντήσει στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, αφήνοντας πάντως να εννοηθεί ότι οι Θεσσαλονικείς θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούνται για πολλά ακόμη χρόνια.
«Η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε εξασφαλίσει ελάχιστες προϋποθέσεις για την κατασκευή του έργου. Μέχρι στιγμής έχει αναλωθεί το 65% του προαναγγελθέντος χρόνου και έχει ολοκληρωθεί μόλις το 14.5% του οικονομικού αντικειμένου. Ο ανάδοχος έχει πιστοποιήσει 120.000.000 ευρώ, τα οποία έχει πληρωθεί, ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 30% της αρχαιολογικής έρευνας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ρέππας. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως ο προϋπολογισμός έχει...ξεφύγει κατά 60% των αρχικών εκτιμήσεων, ενώ από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής των 9.6 χιλιομέτρων, που βρίσκεται υπό κατασκευή, στους οκτώ έχουν προκύψει σοβαρότατα προβλήματα! «Το έργο θα ολοκληρωθεί, δεν πρόκειται να ακυρωθεί» τόνισε ο υπουργός.
Δεκαετία...έργων στη Θεσσαλονίκη
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου τον σχεδιασμό και την εξέλιξη, όσον αφορά στα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, τα οποία βρίσκονται στα στάδια της εξέλιξης και του σχεδιασμού. Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα «master plan» το οποίο προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων σε βάθος δεκαετίας, στο οποίο θα συμμετέχουν στελέχη διαφόρων υπουργείων και διάφοροι φορείς, όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού, ο ΣΑΣΘ, η Εγνατία Οδός, η Αττικό Μετρό κλπ.
Οι στόχοι
Βασικοί στόχοι του «master plan»,είναι η βελτίωση των υφιστάμενων δομών, η ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών, η δημιουργία μεγάλων εκτάσεων πρασίνου, η υποκατάσταση των ΙΧ με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κλπ. Συγκεκριμένα, ο υπουργός επικεντρώθηκε στην εκμετάλλευση γης στη Σίνδο, στο λιμάνι, στους Λαχανόκηπους, σε διάφορες ιδιοκτησίες του ΟΣΕ, στην Τούμπα, στην Καλαμαριά κλπ. «Τα έργα θα περατωθούν με τη συμμετοχή του Δημοσίου και ιδιωτών» επεσήμανε.
Στο «τραπέζι» οι μελέτες
«Πολλά από τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα θα ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό» τόνισε ο κ. Ρέππας. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε στις αλλαγές στην εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης, στις επεκτάσεις του μετρό στις ανατολικές και δυτικές συνοικίες, στην βελτίωση του αεροδρομίου «Μακεδονία», στην προσπάθεια «νοικοκυρέματος» του ΟΣΕ και στα 18 νέας τεχνολογίας λεωφορεία που θα παραδοθούν στον ΟΑΣΘ προσεχώς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου